Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op pms.startpagina.nl

novasure behandeling anno 2011

Jolanda
23 Nov, 2011 11:48

Dames,

Gisteren heb ik een Novasure behandeling ondergaan. Na alle verhalen op dit forum vond ik het toch wel spannend. Het is me echter 100% meegevallen.

's Ochtends al begonnen met pijnstillers (1x Ibuprofen en om 12 uur nog 1x Ibuprofen en 2x paracetamol) en om 13 uur te behandeling. Ik voelde de pijnstilling wel wat doen en was daardoor misschien ook wel erg rustig. Natuurlijk weet ik wel wat leukers, maar alle pijn (verdovingsprik, oprekken van de baarmoedermond en de behandeling zelf) duurden maar heel kort bij mij en waren dus goed op te vangen. Na afloop wel een beetje dizzy, maar een kop koffie en even rustig zitten deed wonderen. Al met al was de behandeling met een kwartier klaar en binnen een uur was ik weer onderweg naar huis, waar ik lekker mijn bed in ben gekropen. Nog 2x een Ibuprofen op aanraden van de arts ingenomen, maar niet meer pijn gehad dan bij een menstruatie. Ook verlies ik tot op heden geen bloed, op gisteren een enkele druppel na die veroorzaakt wordt door het rommelen aan de baarmoederhals. Nu maar afwachten wat het resultaat is. Voor diegene die nog moeten in de toekomst: de oude verhalen zijn niet meer maatgevend en iedereen zal de behandeling anders ervaren. Ik heb er geen spijt van en nogmaals het is mij 100% meegevallen.

Succes.

Jolanda

Bewerkt 29 Sep, 2014 06:22
tanja
30 Dec, 2011 07:19

Hoi Jolanda,

Ik zal in februari a.s. de behandeling ondergaan. Hoe is het nu met het bloedverlies?

En hoelang heb je na de behandeling pijn gehouden, 2 dagen of langer? En qua werk..heb jij je nog ziekgemeld op je werk?

Graag je reactie.

Tanja

Martine Beerendonk
20 Feb, 2012 21:22

Hallo allemaal,

Na alle horrorverhalen op div. forums ging ik 3 febr. 2012 met lood in mijn schoenen naar het ziekenhuis voor de novasurebehandeling. Ik heb hem ondergaan onder plaatselijke verdoving van de baarmoeder en het is mij echt voor de volle 200 % meegevallen. Tuurlijk voelde ik wel iets, maar er zijn ergere pijnen. Na een half uurtje kon ik weer op weg naar huis. Nog lekker wat op de bank gehangen en s middags een uurtje naar bed. Had alleen wat lichte rugpijn en verder geen pijnstilling meer nodig gehad. De volgende dag alweer een rondje geschaatst op de Vuntusplas. Daarna wel moe maar nergens last van gehad, behalve wat licht in mijn hoofd. Een paar dagen gevloeid en vandaag voor het eerst licht ongesteld geworden maar dat stelt eigenlijk niets voor. Hoop dat het naar verloop van tijd helemaal wegblijft. Prettige bijkomstigheid: Veel minder moe en helemaal GEEN hoofdpijn meer gehad. Heerlijk.

Kortom, lees niet teveel verhalen op internet. Het valt allemaal reuze mee.

Sandra
29 Mrt, 2012 20:12

Helemaal mee eens. Ik heb de behandeling vanmiddag ondergaan, en mij is het ook erg meegevallen.

En ook onder plaatselijke verdoving. En ja ook wel wat gevoeld ….. even goede kramp. Maar dat was het dan ook.

Goed doorademen en dan is er weinig aan de hand. Voelt nu ook wel wat kramperig, maar dat is heel goed te doen.

Tot nu toe ook geen pijnstilling nodig. Verder is het natuurlijk nog afwachten hoe het verder gaat. Maar over de

behandeling tot nu toe ben ik dus zeer tevreden.

amina
11 Apr, 2012 20:07

hoi ik ben amina en ik moet voor de behandeling van nova sure .ik ben een beetje zeeuw wachtig voor die in greep ,ik heb die verhalen gelezen en dan ben je een beetje bang of ik het wel moet doen of niet .maar ik denk tocht te doen en kijken wat gaat gebeuren ,want bij mij gaan ze zoder narcoze doen .want aanstaande dinsdag heb ik een afspraak.nou hoop dat alles goed komt

Anna
17 Apr, 2012 18:41

Beste Amina,

Ik heb de ingreep vorig jaar maart laten doen. Ik heb hier al eerder verslag van gedaan. Bij mij (en ik was ook heel zenuwachtig) viel het reuze mee. Ik moest van tevoren aleeve slikken.

Tijdens de ingreep goed doorgeademd en er helemaal niks van gevoeld. Ook niet naderhand. Toen ik 6 weken later terug kwam bij de gyn was ik ook zo weer weg want ik had geen klachten. Nu weet ik dat dat niet voor iedereen geldt, maar je moet een beetje vertrouwen hebben in jezelf en in je gynaecoloog. Ik ben nu al een jaar niet meer ongesteld. het enige minpuntje is dat ik sinds kort behoorlijke opvliegers heb gekregen. Dat is denk ik een versnelde reactie op de ingreep. Normaal zou dit proces wat geleidelijker zijn gegaan. Maar ook dit zal binnenkort wel minder worden hoop ik. Ik lees dat je vandaag aan de beurt was, en ik hoop dat het meegevallen is voor je.

Groet Anna.

Danielle
26 Mei, 2012 09:31

Hallo allemaal,

Na vele spannende verhalen gelezen te hebben over Novasure wil ik graag kwijt hoe mijn ervaring is. De (horor) verhalen die ik had gelezen maakte me nou niet echt enthousiast voor de ingreep. Maar die verhalen kwamen allemaal van voor 2010. Mijn gynecoloog gaf aan dat het bij mijn klachten (veel bloedverlies, pijn, dag uitgeschakeld zijn omdat ik niet kan lopen van de pijn) een aanrader is. Ik ben 40 jaar en zag het nog niet zitten om mijn baarmoeder te laten verwijderen.

Ik ben eergisteren geholpen. s'ochtends twee paracetemol gehad en een rustgevend pilletje (weet even de naam niet meer). Ik ging onder plaatselijke verdoving met sedatie (soort roesje) omdat ik geen narcose of ruggeprik wilde.

Ik heb werkelijk niets van de ingreep gemerkt. Met een half uur was ik weer op de kamer. Toen voelde ik me wel wat dizzy en kreeg ik een soort aandrang om de grote boodschap te doen. Vlak daarna mocht ik naar huis en heb even lekker geslapen. Toen ik wakker werd voelde ik een soort van menstruatiekramp. Ik heb in totaal 2 pijnstillers thuis genomen en verder niets meer. Gisteren totaal geen pijn gehad en alleen een heel klein beetje bruine afscheiding. Maar dat mag geen naam hebben. In totaal heb ik vanaf de ingreep tot nu misschien 15 druppels bloed verloren.

Als dit een voorbode is van hoe het voortaan maandelijks gaat dan ben ik zeer gelukkig en ben ik blij dat ik ondanks de hororverhalen het toch heb gedaan.

Als je voor dezelfde situatie als ik staat, vraag alles wat je wilt weten. (over de gevolgen, wat je kan verwachten en voor mij was het item sexs ook wel belangrijk). Heb je geen vertrouwen in de gyneacoloog kijk dan of je bij iemand anders terecht kan. En laat je niet ontmoedigen door de negatieve verhalen. Mensen klagen op internet graag sneller dan dat ze positieve reacties nalaten. Iemand met een slechte ervaring wil sneller zijn ei kwijt dan iemand met een positieve reactie.

Succes met je keuze!

marianne
06 Jun, 2012 16:45

Hallo dames,

Morgen heb ik de novasure behandeling, maar heb op dit moment behoorlijk bloedverlies,

zou het dan wel gewoon kunnen doorgaan?

Groetjes, Marianne

Tineke
27 Aug, 2012 10:11

Dank jullie wel voor deze berichten. Ik heb zelf gekozen voor deze behandeling, werd alleen een beetje angstig door alle negatieve reacties. Ben blij jullie reacties te lezen! Kan er met een goed gevoel naar toe leven!!!

Sabine
05 Sep, 2012 11:35

Hoi Daniëlle,

Prettig om jouw positieve reactie te lezen.

Ik ben nu zelf 38 jaar en heb 2 mooie dochtertjes van 1 en 5. Sinds de laatste bevalling heb ik erg onregelmatig bloedverlies in zeer grote hoeveelheden. De symptomen die ik heb zouden kunnen duiden op vleesbomen of vervroegde overgang. Vleesbomen heb ik niet en volgens mijn bloedonderzoeken ben ik niet in de overgang. Ik ben 2 x per maand ongesteld en dat duurt dan ong. 10 dagen. Ik krijg pillen om het bloeden wat te stelpen. Heb chronische bloedarmoede en erg veel haaruitval veel last van PMS klachten zoals stemmingswisselingen en pijn in mijn buik en rug. Nu heeft mijn Gyn voorgesteld om of mijn baarmoeder weg te halen of een Novasure behandeling. Ik wil graag eerst die Novasure behandeling te proberen, omdat ik het niet zie zitten om mijn baarmoeder eruit te laten halen.

Graag zou ik van je willen weten hoe snel je bent herstelt en of je nu nog last hebt van de menstruatie. Ik las namelijk dat het helemaal kan verdwijnen, dit zou natuurlijk wel heel fijn zijn. Sexleven is nu 0,0 en dat is toch wel erg belangrijk in je liefdesleven….;-)

Ik hoop dat je dit snel leest en kunt reageren, want ik kan volgende week vrijdag al geholpen worden.

Groetjes, Sabine